P.E.T. - VÝCHOVA BEZ PORAZENÝCH - KURZY PRE RODIČOV
P.E.T. – Výchova bez porazených ponúka rokmi aj výskumami overené praktické metódy riešenia problémov a komunikácie v rodine.
Skúsenosti, ktoré nadobudli počas desaťročí na kurzoch P.E.T., pomohli rodičom vybudovať si dlhodobo uspokojivé vzťahy s deťmi.
Deti podporujú v rozvoji emocionálnej inteligencie, zodpovednosti, autonómii, zručnosti pri riešení problémov, sebaúcty.
Na kurzoch sa učí a prakticky precvičuje:
Skúsenosti, ktoré nadobudli počas desaťročí na kurzoch P.E.T., pomohli rodičom vybudovať si dlhodobo uspokojivé vzťahy s deťmi.
Deti podporujú v rozvoji emocionálnej inteligencie, zodpovednosti, autonómii, zručnosti pri riešení problémov, sebaúcty.
Na kurzoch sa učí a prakticky precvičuje:
porozumieť a počúvaťDvojročná Petra bežala a zranila si koleno. Plače.
Osemročná Anička má kamarátku, ktorá sa s ňou prestala rozprávať. Keď o tom rozpráva svojej mame, je smutná. AKO POMÁHAŤ DEŤOM NAUČIŤ SA ZVLÁDAŤ SVOJE EMÓCIE AJ PROBLÉMY A NERIEŠIŤ ICH ZA NICH? Ocko už nehovorí – „Peťo, môžeš si za to sám, to ťa nemôže tak bolieť. Neplač, si predsa chlap, niečo vydržíš,“ čím by ho učil neveriť vlastným emóciám alebo nedôverovať ocovi, že je pri ňom v bezpečí. Teraz hovorí: „Peťo, to ťa musí bolieť, bežal si, zakopol a udrel si si koleno, som tu s tebou.“ Čaká, kým bolesť prejde, ošetrí ho a potom naučí ako behať tak, aby často nepadal. |
komunikovať a konfrontovaťPäťročná Petra zafŕka vodou celú kúpeľňu. Zrazu nechá vodu vodou a ide pozerať večerníček.
Dvanásťročný Radko počúva hudbu tak nahlas, že sa rodičia nepočujú navzájom. AKO NACHÁDZAŤ TAKÉ RIEŠENIA, KTORÉ NAPLNIA POTREBY DETÍ AJ RODIČOV? Mama už nehovorí. „Vypni konečne ten hnusný rámus, je ti jedno, že nepočujeme ani slovo,“ čo by Radka obvinilo, zahanbilo a bránil by si svoju hudbu. Teraz hovorí: „Keď hudba hrá tak nahlas, je mi veľmi nepríjemné, že musím kričať, aby som povedala niečo ockovi a on ma nepočuje.“ |
riešiť a spolupracovaťMama a dospievajúca dcéra chcú ísť do kúpeľne v rovnakom čase.
Dieťa nechce ísť do materskej školy a otec musí byť načas v práci. AKO NÁJSŤ RIEŠENIE VHODNÉ PRE OBE STRANY TAK, ABY SA NAPLNILI POTREBY RODIČOV AJ DETÍ? Otec už nehovorí: „To mi hádam robíš naschvál, každý musí chodiť do škôlky. Ak nepôjdeš, tak uvidíš čo sa bude diať!“ To by syna viedlo k ešte väčšiemu odporu a plaču. „Zdá sa mi, že sa ti dnes vôbec nechce ísť do škôlky.“ Syn: „Áno, chcem byť s vami a hrať sa. Nikdy sa so mnou nehráš.“ „Máš pocit, že sa s tebou málo hrám.“ „Áno s bratom si viac.“ „Tak čo keby sme sa dohodli, že dnes poobede budeme niečo spolu robiť? Čo by si rád?“… |
Ako sa to vyvíja ďalej si môžete vyskúšať sami, keď sa zúčastníte našich kurzov...
Súčasný výskum potvrdzuje účinnosť a zmysluplnosť metód, ktorých priekopníkom je psychológ Dr. Thomas Gordon a ktoré spracoval do jedinečného prístupu. Tento prístup sa zrieka trestov a nahrádza ich efektívnejšími metódami, postavenými na empatickom a rešpektujúcom postoji k deťom.
P.E.T. je praktický tréning zručností, ktoré sú založené na princípe spolupráce. Kľúčové zručnosti, ktoré sa v systéme P.E.T. učia, sú rozpoznanie problému aj čí je to problém, pasívne aj aktívne počúvanie, JA vyjadrenie a Metóda III – riešenie problémov, tzv. bez porazených (alebo ako riešenie „výhra − výhra“ alebo „win − win“ prístup).
V súčasnosti môžete zažiť tento prvý a „najkopírovanejší“ ucelený kurz pre rodičov v Českej republike aj na Slovensku pod vedením kvalifikovaných lektorov vyškolených spoločnosťou Gordon Training International.
P.E.T. je praktický tréning zručností, ktoré sú založené na princípe spolupráce. Kľúčové zručnosti, ktoré sa v systéme P.E.T. učia, sú rozpoznanie problému aj čí je to problém, pasívne aj aktívne počúvanie, JA vyjadrenie a Metóda III – riešenie problémov, tzv. bez porazených (alebo ako riešenie „výhra − výhra“ alebo „win − win“ prístup).
V súčasnosti môžete zažiť tento prvý a „najkopírovanejší“ ucelený kurz pre rodičov v Českej republike aj na Slovensku pod vedením kvalifikovaných lektorov vyškolených spoločnosťou Gordon Training International.
P.E.T. učí rodičov:
• hovoriť s deťmi tak, aby ich naozaj počúvali, • počúvať deti tak, aby sa cítili pochopené, prijaté a aby dôverovali rodičom, • riešiť konflikty v rodine tak, aby nikto neprehral a napriek tomu sa vyriešili, • zručnosti, ako vyriešiť zložité rodinné situácie a problémy, • zvládať zložité emócie a situácie, • zbaviť sa stereotypov prevzatých z vlastnej výchovy a nahradiť ich efektívnejšími postupmi, • vyrovnať sa s názorovými stretmi a konfliktom hodnôt, • vyhýbať sa komunikačným blokom, ktoré zastavujú komunikáciu. Pre koho sú kurzy určené? Všetkým rodičom. P.E.T. je komplexný model rozvíjania vzťahov rodičov a detí v rodinách všetkých typov. Funguje u detí od raného veku až po rebelujúcich adolescentov. Môže sa uplatňovať v rodinách, kde sa už vzťahy rodičov a detí zhoršili alebo narušili, aj pre rodiny, v ktorých sú skôr prevenciou problémov. V obidvoch prípadoch učí rodičov aj deti predchádzať vzniku vzťahových problémov a konfliktov a riešiť ich skôr, ako vzniknú. Je vhodný aj pre rodičov, ktorí vychovávajú deti sami, starých rodičov vychovávateľov a opatrovateľky. P.E.T. kurzy sú osvedčený program rozdelený na 8 lekcií, ktoré na seba navzájom nadväzujú. Celkovo ide najmenej o 24 vyučovacích hodín. Obsah kurzu podľa jednotlivých stretnutí |
Radšej sa pozriete na video?
Reportáž o Výchove bez porazených a lektorskom kurze. |