GORDON INŠTITÚT ČECHY A SLOVENSKO
Gordon Institut je oficiálnym zástupcom Gordon Training International (GTI) pre Českú republiku a Slovensko. GTI je organizácia, ktorá nadväzuje na odkaz a dielo psychológa Thomasa Gordona a jej poslaním je rozvíjať a zlepšovať komunikáciu v medziľudských vzťahoch.
GTI sa zaoberá vzdelávaním v komunikácii a rozvíjaním vzťahov rodičov a detí, učiteľov, manažérov, mládeže aj iných záujemcov.
Thomas Gordon vytvoril jeden z prvých komunikačných programov pre rodičov, tzv. P.E.T. − Parent Effectiveness Training, ktorý doteraz inšpiroval milióny rodičov po celom svete. Skupiny P.E.T. sa rozšírili do viac ako 50 krajín, prostredníctvom viac ako 50 000 lektorov a majú viac ako milión absolventov po celom svete. Patrí medzi najúspešnejšie programy rozvoja komunikácie všetkých čias.
V Českej republike a na Slovensku môžeme dielo Thomasa Gordona poznať z knihy Výchova bez porazených a Škola bez porazených.
Poslaním GICZ je zaistiť vzdelávanie a podporu lektorov P.E.T. skupín, aby sa tento jedinečný komunikačný program mohol ponúkať v plnej kvalite aj u nás.
GTI sa zaoberá vzdelávaním v komunikácii a rozvíjaním vzťahov rodičov a detí, učiteľov, manažérov, mládeže aj iných záujemcov.
Thomas Gordon vytvoril jeden z prvých komunikačných programov pre rodičov, tzv. P.E.T. − Parent Effectiveness Training, ktorý doteraz inšpiroval milióny rodičov po celom svete. Skupiny P.E.T. sa rozšírili do viac ako 50 krajín, prostredníctvom viac ako 50 000 lektorov a majú viac ako milión absolventov po celom svete. Patrí medzi najúspešnejšie programy rozvoja komunikácie všetkých čias.
V Českej republike a na Slovensku môžeme dielo Thomasa Gordona poznať z knihy Výchova bez porazených a Škola bez porazených.
Poslaním GICZ je zaistiť vzdelávanie a podporu lektorov P.E.T. skupín, aby sa tento jedinečný komunikačný program mohol ponúkať v plnej kvalite aj u nás.
Gordon Institut CZ/SK založili v roku 2016 manželia Jan a Alena Vávrovci.
„Obidvaja pracujeme s ľuďmi a zároveň sme aj rodičia. Uvedomili sme si, že ako rodičia stále hľadáme cesty, ako túto pomerne náročnú úlohu zvládnuť čo najlepšie a čo najviac vedome. Hovorili sme si, že je škoda, že vo chvíli, keď sme ako rodičia nadobudli mnohé skúsenosti s tým, čo funguje, a čo nie, a máme veľa informácií, tak naše vlastné deti odrastajú a možno už ďalšie nebudeme mať. Preto chceme podporovať rodičov, aby sa k týmto informáciám dostali efektívne a zmysluplne. Zároveň sa obaja zaoberáme terapiou a vidíme, aký dôležitý je pre život vzťah medzi rodičmi a deťmi, koľko chýb sa stále opakuje a dalo by sa im predchádzať dobrou formou vzdelávania a rozvoja. Rozhodli sme sa pre to niečo urobiť. Vieme, aké užitočné je, keď chce človek pracovať s druhými, nájsť si učiteľov, ktorí majú už desiatky rokov praxe a skúseností, prepájať ich s vlastnými skúsenosťami a nevychádzať iba zo subjektívnej skúsenosti. V práci Thomasa Gordona, ktorý sa podobnými myšlienkami zaoberal už pred viac ako polstoročím, sme našli odpoveď. V tom, čo ponúka Gordon Training Int. a nadväzujúce práce jeho ženy Lindy Adams a ich celého tímu, sme našli zázemie a podporu.“
„Obidvaja pracujeme s ľuďmi a zároveň sme aj rodičia. Uvedomili sme si, že ako rodičia stále hľadáme cesty, ako túto pomerne náročnú úlohu zvládnuť čo najlepšie a čo najviac vedome. Hovorili sme si, že je škoda, že vo chvíli, keď sme ako rodičia nadobudli mnohé skúsenosti s tým, čo funguje, a čo nie, a máme veľa informácií, tak naše vlastné deti odrastajú a možno už ďalšie nebudeme mať. Preto chceme podporovať rodičov, aby sa k týmto informáciám dostali efektívne a zmysluplne. Zároveň sa obaja zaoberáme terapiou a vidíme, aký dôležitý je pre život vzťah medzi rodičmi a deťmi, koľko chýb sa stále opakuje a dalo by sa im predchádzať dobrou formou vzdelávania a rozvoja. Rozhodli sme sa pre to niečo urobiť. Vieme, aké užitočné je, keď chce človek pracovať s druhými, nájsť si učiteľov, ktorí majú už desiatky rokov praxe a skúseností, prepájať ich s vlastnými skúsenosťami a nevychádzať iba zo subjektívnej skúsenosti. V práci Thomasa Gordona, ktorý sa podobnými myšlienkami zaoberal už pred viac ako polstoročím, sme našli odpoveď. V tom, čo ponúka Gordon Training Int. a nadväzujúce práce jeho ženy Lindy Adams a ich celého tímu, sme našli zázemie a podporu.“
Mgr. Alena Vávrová
Psychologička, psychoterapeutka pre deti aj dospelých, trénerka v Inštitúte pre výcvik v Geštalt terapii v Prahe, dlhé roky sa orientovala na prácu s deťmi z rodín so závislosťou, viedla skupinovú aj individuálnu terapiu detí aj dospelých, v súčasnosti má súkromnú prax pre deti a rodičov v Prahe, venuje sa vzdelávaniu terapeutov, predovšetkým tých detských. V ČR aj na Slovensku sa stala propagátorkou práce s terapeutickým pieskoviskom − tzv. Sandplaying. . www.detsky-psycholog.cz
Mgr. Jan Vávra
Terapeut, andragóg, hudobník. Vo svojej terapeutickej práci v rámci súkromnej praxe vychádza zo štúdia Geštalt terapie aj alternatívnych prístupov, ako je kineziológia, práca so spomienkami a vnútorným dieťaťom. Zaoberal sa vedením skupín pre rozvoj tvorivosti. Pracoval aj v lesnej škôlke ako sprievodca sprevádzajúci svoje vlastné deti prostredníctvom svojho vzdelania a momentálne študuje možnosti individuálneho (domáceho) vzdelávania a komunitného vzdelávania. Okrem toho hral v niekoľkých kapelách a nedávno sa venoval netradičným formám hlasu a spevu v sólovom projekte Hlavois.
Psychologička, psychoterapeutka pre deti aj dospelých, trénerka v Inštitúte pre výcvik v Geštalt terapii v Prahe, dlhé roky sa orientovala na prácu s deťmi z rodín so závislosťou, viedla skupinovú aj individuálnu terapiu detí aj dospelých, v súčasnosti má súkromnú prax pre deti a rodičov v Prahe, venuje sa vzdelávaniu terapeutov, predovšetkým tých detských. V ČR aj na Slovensku sa stala propagátorkou práce s terapeutickým pieskoviskom − tzv. Sandplaying. . www.detsky-psycholog.cz
Mgr. Jan Vávra
Terapeut, andragóg, hudobník. Vo svojej terapeutickej práci v rámci súkromnej praxe vychádza zo štúdia Geštalt terapie aj alternatívnych prístupov, ako je kineziológia, práca so spomienkami a vnútorným dieťaťom. Zaoberal sa vedením skupín pre rozvoj tvorivosti. Pracoval aj v lesnej škôlke ako sprievodca sprevádzajúci svoje vlastné deti prostredníctvom svojho vzdelania a momentálne študuje možnosti individuálneho (domáceho) vzdelávania a komunitného vzdelávania. Okrem toho hral v niekoľkých kapelách a nedávno sa venoval netradičným formám hlasu a spevu v sólovom projekte Hlavois.